Δευτέρα 30 Αυγούστου 2010

Απευθείας κλήσεις στους παραβάτες


Ολοήμερη αστυνόμευση των δρόμων και των εθνικών οδικών αρτηριών με κάμερες που θα κόβουν απευθείας κλήσεις στους παραβάτες οδηγούς , χωρίς να μεσολαβούν αστυνομικοί σχεδιάζει να εφαρμόσει το υπουργείο Μεταφορών.

Το μοντέλο βασίζεται στο γαλλικό πρότυπο της πόλης Λιλ και έχει ως στόχο τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, αλλά και το δραστικό περιορισμό των παραβάσεων σε όλους τους δρόμους της χώρας. Αφορά κυρίως την αστυνόμευση της υπερβολικής ταχύτητας και της παραβίασης του κόκκινου σηματοδότη και απαιτεί την άριστη συνεργασία δημοσίου και ιδιωτών.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας "Τα Νέα", το μοντέλο "πιλότος" σε όλη την Ευρώπη λειτουργεί με επιτυχία στη Γαλλία από το 2003.

Το γαλλικό δημόσιο έχει εγκαταστήσει εκεί το Εθνικό Κέντρο Διαχείρισης Προστίμων, το οποίο συνεργάζεται με ιδιωτικές εταιρείες που μεριμνούν για τη γρήγορη εκτύπωση και αποστολή στους παραβάτες οδηγούς όλων των κλήσεων που κόβουν αυτόματα οι κάμερες και τα ραντάρ.

Αποτέλεσμα του χειρισμού αυτού είναι μείωση του αριθμού των τροχαίων ατυχημάτων (κυρίως των θανατηφόρων) και των παραβάσεων που αφορούν τα όρια ταχύτητας.

Στόχος του υπουργείου με την υιοθέτηση αυτού του συστήματος είναι σε πρώτη φάση να μπει φρένο στην υπερβολική ταχύτητα μέσω της ευρείας χρήσης ηλεκτρονικών συστημάτων, ραντάρ και καμερών στις μεγάλες εθνικές οδούς, σε συνεργασία με τον Θάλαμο Επιχειρήσεων Παρακολούθησης και Ελέγχου της Κυκλοφορίας (ΘΕΠΕΚ) και τις κάμερες που αυτό διαθέτει.

Το ελληνικό σύστημα θα χρησιμοποιεί συνολικά περίπου 400 κάμερες, οι οποίες θα τοποθετηθούν σε σημεία - καρμανιόλες όλων των εθνικών οδών, στα εθνικά και στα τοπικά οδικά δίκτυα.

Αντίστοιχες μελέτες θα γίνονται μία φορά τον χρόνο, με στόχο οι κάμερες να μετακινούνται και να ελέγχουν κάθε φορά τα πλέον επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου.

Στα πλεονεκτήματα του συστήματος, εμπειρογνώμονες του υπουργείου Μεταφορών συγκαταλέγουν:

*Τη συνεχή αστυνόμευση των εθνικών οδών και τον εντοπισμό σε 24ωρη βάση όλων των παραβάσεων υπέρβασης των ορίων ταχύτητας, αντί των ελάχιστων δειγματοληπτικών τροχονομικών ελέγχων που διενεργούνται σήμερα από τους αστυνομικούς.

*Την αυτόματη, χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση και αποτελεσματική πιστοποίηση των παραβάσεων, όπως και την ταχύτατη ολοκλήρωση της διαδικασίας επιβολής των ποινών.

*Τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, αφού λόγω της συνεχούς λειτουργίας του συστήματος οι οδηγοί θα αναγκάζονται να τηρούν τα όρια ταχύτητας. Επιπλέον, θα υπάρχει και εξοικονόμηση αστυνομικών που θα μπορούν να χρησιμοποιούνται για άλλους ελέγχους σχετικά με παραβάσεις στους δρόμους.

Δεν υπάρχουν σχόλια: