Πέμπτη 5 Αυγούστου 2010

SOS στην σήραγγα εκτροπής του Αχελώου!

Οι εργασίες του έργου εκτροπής του Αχελώου έχουν σταματήσει μετά την απόφαση της Επιτροπής Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας στις αρχές του χρόνου (απόφαση 141/2010), ύστερα από προσφυγή περιβαλλοντικών οργανώσεων.
Το ανώτατο δικαστήριο διέταξε την άμεση διακοπή όλων των εργασιών στον πολύπαθο ποταμό. Σοβαρό πρόβλημα φαίνεται όμως να δημιουργείται από το γεγονός ότι η σήραγγα εκτροπής, μήκους 12 χιλιομέτρων, δεν έχει ολοκληρωθεί με κίνδυνο ακόμα και κατάρρευσης, αν δεν ληφθούν γρήγορα τα απαραίτητα μέτρα.
Η σήραγγα έχει επενδυθεί μόνο σε μήκος 5 χιλιομέτρων ενώ στα άλλα τμήματα υπάρχουν προσωρινές υποστηρίξεις που είναι ήδη πολλών ετών και έχουν διαβρωθεί με την πάροδο του χρόνου αλλά και με την εισροή υδάτων.
Το υπουργείο Υποδομών συνέστησε κατόπιν επίμονων οχλήσεων του βουλευτή Καρδίτσας του ΠΑΣΟΚ, Ντίνου Ρόβλια, τριμελή επιτροπή από ξένους εμπειρογνώμονες, ειδικευμένους σε έργα επένδυσης σηράγγων, οι οποίοι επιλέχθηκαν από κατάλογο που απέστειλε στο υπουργείο η Διεθνής Επιτροπή Σηράγγων. Πρόκειται για τους κ. κ. Piergiorgio GRASSO, Daniele PEILA και Francois VUILLEUMIER. Πριν από δύο εβδομάδες περίπου παρέδωσαν στο πόρισμά τους στην ηγεσία του ΥΠΟΜΕΔΙ.
Οι ξένοι ειδικοί εκφράζουν έντονη ανησυχία για την κατάσταση της σήραγγας εκτροπής και αναφέρουν συγκεκριμένα τα εξής: «Η τρέχουσα κατάσταση της σήραγγας παρουσιάζει μεγάλο αριθμό κινδύνων οι οποίοι, αν δεν αντιμετωπιστούν κατάλληλα, ενδέχεται να προκαλέσουν σοβαρές συνέπειες με μεγάλο κίνδυνο για τη μελλοντική ζωή της σήραγγας.
Η λεπτομερής ανάλυση αυτών των κινδύνων έχει δείξει ότι, και λόγω του μεγάλου χρονικού διαστήματος που παρήλθε από την κατασκευή της σήραγγας χωρίς να έχει γίνει η οριστική τελική επένδυση, δεν είναι δυνατόν να αφεθεί σταθεροποιημένη μόνο με τις προσωρινές υποστηρίξεις.
Αντίθετα, είναι απαραίτητο να περαιωθεί η τελική επένδυση το συντομότερο δυνατό ή, αν αυτό δεν είναι δυνατό να γίνει γρήγορα, να εφαρμοστούν ορισμένα επείγοντα μέτρα που θα περαιωθούν πριν από την έλευση της εποχής των βροχών του ερχόμενου φθινοπώρου».

Δεν υπάρχουν σχόλια: