Οι εκπρόσωποι της τρόικας δήλωσαν ικανοποιημένοι στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν σήμερα το μεσημέρι. Εντούτοις, τόνισαν ότι υπάρχουν ακόμη σημαντικές προκλήσεις και απαιτούνται προσαρμογές σε πολλούς τομείς.
Ξεκαθάρισαν πάντως ότι η Ελλάδα θα λάβει την δόση των 9 δισ. ευρώ, το Σεπτέβριο, άφησαν όμως ανοικτά όλα τα ενδεχόμενα για το μέλλον, τονίζοντας πως όλα θα εξαρτηθούν από τις κυβερνητικές παρεμβάσεις.
Οι κ.κ. Servaas Deroose (Ευρωπαϊκή Επιτροπή), Poul Thomsen (ΔΝΤ) και Klaus Masuch (ΕΚΤ) επεσήμαναν πως το ελληνικό πρόγραμμα προσαρμογής ξεκίνησε δυναμικά και όλα τα ποσοτικά κριτήρια που είχαν τεθεί για το διάστημα μέχρι τον Ιούνιο έχουν ικανοποιηθεί ενώ απενειμαν τα εύσημα στην Κυβέρνηση για την ταχύτατη δημοσιονομική προσαρμογή, για τις αλλαγές σε φορολογία, διοίκηση και ασφαλιστικό, ενώ υπογράμμισαν πως το δυναμικό ξεκίνημα πρέπει να συνεχιστεί.
Δεν παρέλειψαν ωστόσο να επιστήσουν την προσοχή στην συγκράτηση των δαπανών της Γενικής Κυβέρνησης και συγκεκριμένα στις δαπάνες των ΟΤΑ, του ασφαλιστικού συστήματος και του συστήματος υγείας. Σημείωσαν πως οι αλλαγές θα πρέπει να συνυπολογίσουν τις αντοχές της κοινωνίας και να είναι στοχευμένες. Για παράδειγμα ανέφεραν πως θα πρέπει να υπάρξει αύξηση φόρων στα υψηλά εισοδήματα. «Οι μεταρρυθμίσεις πρέπει να συνεχιστούν. Προτεραιότητα πρέπει να δοθεί στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, στη στήριξη της απασχόλησης και στην προσέλκυση επενδύσεων», ήτα το κοινό μήνυμα των αξιωματούχων.