Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ιός του Δ. Νείλου. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ιός του Δ. Νείλου. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Παρασκευή 27 Αυγούστου 2010

Στα 134 τα κρούσματα του ιού του Δυτικού Νείλου!

Σε 134 ανέρχονται τα κρούσματα του ιού του Δυτικού Νείλου στη χώρα μας, μετά τη διάγνωση πέντε νέων περιστατικά προσβολής από τον ιό.
Σύμφωνα με στοιχεία του Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (ΚΕΕΛΠΝΟ), μέχρι σήμερα το πρωί, από τους ασθενείς με λοίμωξη από τον ιό του Δυτικού Νείλου, 37 νοσηλεύονταν ακόμη, από τους οποίους οι οκτώ σε Μονάδα Εντατικής Θεραπείας.

Τρίτη 24 Αυγούστου 2010

Ακόμη ένας νεκρός από τον ιό του Δυτικού Νείλου!

Στους εννέα ανέβηκε ο αριθμός των νεκρών από τον ιό του Δυτικού Νείλου, μετά το θάνατο ενός ακόμη ατόμου, που αναφέρθηκε σήμερα. Τα κρούσματα -μετά από επτά νέα διαγνωσθέντα- φθάνουν πλέον τα 106.
Μέχρι σήμερα το πρωί, από τους ασθενείς με λοίμωξη από τον ιό του Δυτικού Νείλου, 60 είχαν λάβει εξιτήριο από το νοσοκομείο, ενώ 35 νοσηλεύονται ακόμη, από τους οποίους οι εννέα σε Μονάδα Εντατικής Θεραπείας. Δύο από τους ασθενείς δεν έχουν νοσηλευθεί σε νοσοκομείο.

Τετάρτη 18 Αυγούστου 2010

4 νεκροί και 8 στην εντατική απο τον φονικό ιό του Δ. Νείλου


Στα 60 τα ταυτοποιημένα κρούσματα του ιού του Δυτικού Νείλου στην Ελλάδα. Στους 4 οι νεκροί ενώ 8 βρίσκονται σε μονάδες εντατικής θεραπείας. Τέλος και στις μεταγγίσεις αίματος. Προβλήματα σε αρκετά νοσοκομεία.

Ένας ακόμη ηλικιωμένος άνδρας που είχε μολυνθεί από τον ιό του Δυτικού Νείλου υπέκυψε σε νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης, ανεβάζοντας τον αριθμό των θυμάτων στα 4. Σύμφωνα με το ΚΕΕΛΠΝΟ, ο αριθμός των ταυτοποιημένων κρουσμάτων έφτασε τα 60, με 29 ασθενείς να νοσηλεύονται ακόμη, εκ των οποίων οι 8 σε μονάδες εντατικής θεραπείας.

Την ίδια ώρα την αναβολή προγραμματισμένων μεταγγίσεων σε ασθενείς με μεσογειακή αναιμία έχει προκαλέσει η καραντίνα των μονάδων αίματος και η διακοπή των αιμοληψιών που επέβαλε το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας στα νοσοκομεία περιοχών, όπου παρουσιάστηκαν κρούσματα μόλυνσης από τον ιό του Δυτικού Νείλου.

Γιατροί εκφράζουν φόβους ακόμα και για αναβολή χειρουργείων σε περίπτωση που δεν γίνει σύντομα προμήθεια αντιδραστήρων για άμεσο μοριακό έλεγχο του αίματος, ώστε να μη δεσμεύονται πολύτιμες μονάδες.

Η καραντίνα που εφαρμόστηκε από την περασμένη Παρασκευή αφορά 1τη χρήση των μονάδων αίματος που συλλέχθηκαν μέχρι δύο εβδομάδες νωρίτερα στα νοσοκομεία Λάρισας, Βέροιας, Κατερίνης, Γιαννιτσών και Κιλκίς. Η καραντίνα ισχύει έως ότου εφαρμοστεί πρακτικά ο μοριακός έλεγχος που θα αποκλείει ή θα επιβεβαιώνει τη μόλυνση από τον ιό. Παράλληλα, δόθηκε εντολή να αποκλείονται από την αιμοδοσία για διάστημα 28 ημερών υποψήφιοι αιμοδότες, που είτε διαμένουν είτε επισκέφτηκαν έστω και για μία φορά τις περιοχές όπου σημειώθηκαν κρούσματα της λοίμωξης. Η καραντίνα έχει ήδη δημιουργήσει προβλήματα στα συγκεκριμένα νοσοκομεία, δεδομένου ότι αντιδραστήρια για άμεσο μοριακό έλεγχο δεν διαθέτουν ούτε καν τα νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης.

Έτσι, προς το παρόν αναγκάζονται να καλύψουν τις τρέχουσες ανάγκες με μονάδες αίματος από άλλα νοσοκομεία της χώρας, ενώ οι γιατροί επισημαίνουν ότι σε περίπτωση έκτακτου περιστατικού, όπως ένα σοβαρό τροχαίο, το νοσοκομείο δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί.

Το σοβαρότερο μέχρι στιγμής πρόβλημα παρουσιάστηκε στο νοσοκομείο της Λάρισας, όπου επί δύο ημέρες δεν πραγματοποιήθηκαν μεταγγίσεις σε ασθενείς με μεσογειακή αναιμία λόγω έλλειψης μονάδων αίματος. Στο συγκεκριμένο νοσοκομείο εξυπηρετούνται 80 ασθενείς που χρειάζονται τέσσερις φιάλες αίματος τον μήνα και οι οποίοι δεν έχουν σαφή ενημέρωση για το πότε θα μπορέσουν να υποβληθούν στην αναγκαία μετάγγιση. Ανησυχία εκφράζεται και για ανάλογα προβλήματα στη Θεσσαλονίκη εφόσον παραταθεί το πρόβλημα.

Στο νοσοκομείο της Βέροιας παραμένουν σε καραντίνα 180 φιάλες αίματος, χωρίς ωστόσο να έχουν προκληθεί σοβαρά προβλήματα, κυρίως γιατί δεν γίνονται προγραμματισμένα χειρουργεία λόγω επίσχεσης εργασίας των γιατρών. Ωστόσο, στην καρδιολογική κλινική καθυστέρησε για δύο ημέρες η μετάγγιση αίματος σε ασθενή, που πάντως δεν ήταν επείγον περιστατικό, γιατί αναμένονταν φιάλες από το νοσοκομείο της Φλώρινας. Στο νοσοκομείο των Γιαννιτσών δεν εξυπηρετούνται επείγοντα περιστατικά, ενώ όλα τα νοσοκομεία καλύπτουν τις τρέχουσες ανάγκες με δανεικές φιάλες αίματος από τη Δυτική Μακεδονία, τα Ιωάννινα, τα Τρίκαλα και άλλες περιοχές.

Σε οριακό σημείο βρίσκεται και η επάρκεια αίματος στα νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης, που αδυνατούν να συνδράμουν τα αποκλεισμένα νοσοκομεία της Κεντρικής Μακεδονίας. Την ίδια στιγμή, το Νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ που διαθέτει υποδομή για τον μοριακό έλεγχο εδώ και τρεις εβδομάδες αναμένει τα αντιδραστήρια τα οποία ζητούν και άλλα νοσοκομεία, ώστε να λυθεί το θέμα.

Πηγή: http://www.newsit.gr.newsit.gr/