Το απόγευμα θα κριθεί η πορεία των κινητοποιήσεων των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων ΔΧ, καθώς στις 5 θα πραγματοποιήσουν γενική συνέλευση και θα ψηφίσουν σε κάλπη για το μέλλον των διεκδικήσεών τους.
Το κλίμα, πάντως, στην αγορά από τη συνεχιζόμενη απεργία των κλάδων επιδεινώνεται διαρκώς, καθώς.....
οι ελλείψεις προϊόντων είναι πλέον εμφανείς και η δημόσια υγεία μπαίνει σε κίνδυνο σε περιοχές της χώρας, όπου δεν υπάρχει αποχετευτικό δίκτυο.
Ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ), Βασίλης Κορκίδης τόνισε ότι τα προβλήματα πολλαπλασιάζονται καθώς στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, παραμένουν καθηλωμένα περισσότερα από 10 χιλ. κοντέινερ και πλέον δεν υπάρχει άλλος χώρος για να ξεφορτώσουν τα πλοία. «Αυτό μας βάζει σε άλλες περιπέτειες, μας αναγκάζει να πάμε σε άλλα λιμάνια της περιοχής και να ξεφορτώσουμε εκεί, ανεβάζοντας το κόστος της μεταφοράς», σημειώνει.
Σύμφωνα με τον ίδιο, είναι πλέον σοβαρά τα προβλήματα ανεφοδιασμού των ελληνικών νησιών και κυρίως των Κυκλάδων, όπου οι ελλείψεις σε βασικά προϊόντα, όπως γάλα και νερό, είναι μεγάλες. Προβλήματα αντιστοίχως εντοπίζονται και στην Κρήτη, όπου μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες αντιμετωπίζουν έλλειψη αγαθών για την εξυπηρέτηση των τουριστών.
«Η αγορά εφοδιάζεται με το σταγονόμετρο», επισημαίνει ο κ. Κορκίδης κάνοντας, παράλληλα, λόγο για «ορατό κίνδυνο κερδοσκοπικών φαινομένων», εξαιτίας των συνεχιζόμενων κινητοποιήσεων, και συνιστώντας «ψυχραιμία προς όλες τις πλευρές».
Ελαφρώς καλύτερη δείχνει η κατάσταση στις αλυσίδες των μεγάλων σουπέρ μάρκετ, κι αυτό γιατί -όπως εξηγεί ο Νίκος Βερόπουλος, πρόεδρος της ομώνυμης αλυσίδας, τα μεγάλα καταστήματα διαθέτουν δικό τους στόλο φορτηγών και αποθήκες, οπότε και ο εφοδιασμός τους γίνεται ομαλά, χωρίς να παρατηρούνται ελλείψεις. Ωστόσο, σημείωσε ότι τα εκπτωτικά σούπερ μάρκετ, που χρησιμοποιούν για τις μεταφορές τα φορτηγά δημόσιας χρήσης, αντιμετωπίζουν προβλήματα με ελλείψεις προϊόντων.
Ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ), Αντώνιος Ζαΐρης, τόνισε ότι «η κατάσταση στην αγορά τείνει να εξελιχθεί εκτός ελέγχου, εξαιτίας της μεσοσταθμικής μείωσης των πωλήσεων κατά 15% και αν προστεθεί και η πτώση των πωλήσεων κατά 15%, εξαιτίας της κρίσης, τότε μιλάμε για μια συνολική ζημιά της τάξης του 30%».
Είπε ακόμη ότι οι επιχειρήσεις καταβάλλουν προσπάθειες να αντιστραφεί το κλίμα που έχει δημιουργήσει η κρίση και να ανέβει η ψυχολογία των καταναλωτών, προσκαλώντας τους να επισκεφθούν τα καταστήματα και προσφέροντας προϊόντα σε καλές τιμές. Ωστόσο, συμπλήρωσε ότι οι καταναλωτές βγαίνουν στην αγορά και αντικρίζουν μισοάδεια, ή άδεια ράφια.
«Από την κινητοποίηση των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων ζημιώνονται οι πολίτες και όχι η κυβέρνηση», τόνισε ο κ. Ζαΐρης.
Προβλήματα δεν αντιμετωπίζει μόνο η αγορά, αλλά και οι πολίτες πολλών περιοχών της Αττικής και γενικότερα της χώρας, που δεν διαθέτουν αποχετευτικό δίκτυο, καθώς εξαιτίας της απεργίας των βυτιοφόρων, έχουν ξεχειλίσει τα βοθρολύματα.
Στην Αττική το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στα Μεσόγεια, όπου πολλοί κάτοικοι, αφού δεν έχουν άλλον τρόπο να αδειάσουν τους βόθρους, τους αδειάζουν με αντλίες σε χωράφια και δρόμους. Στις περιπτώσεις, που κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό, το περιεχόμενο των φορτωμένων βόθρων ξεχύνεται από ανεξέλεγκτα στους δρόμους.
Σε πολλούς δήμους έχουν τεθεί σε επιφυλακή τα δημοτικά βυτιοφόρα, τα οποία όμως δεν επαρκούν.
Για όλα αυτά και για το πώς βλέπουν οι ιδιοκτήτες των φορτηγών και βυτιοφόρων να εκτονώνεται η κρίση μίλησε με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Φορτηγών και Βυτιοφόρων, Γιώργο Τζωρτζάτο, όποιος τόνισε ότι δεν είναι δική τους ευθύνη, αλλά της κυβέρνησης. «Ρωτήστε την κυβέρνηση για το πώς θα λυθούν τα προβλήματα και όχι εμάς», είπε και πρόσθεσε ότι «θα δούμε τι θα γίνει όταν θα ανοίξουν οι κάλπες, μετά τη σημερινή ψηφοφορία».
Πηγή: Καθημερινή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου