Πέμπτη 14 Οκτωβρίου 2010

Βουλή: Υπερψηφίστηκε επί της αρχής το ν/σ για την εξυγίανση του ΟΣΕ

Μέχρι τα τέλη του έτους, θα είναι δυνατή η διαδικτυακή εξασφάλιση εισιτηρίων του ΟΣΕ με τη χρήση πιστωτικής κάρτας, δεσμεύτηκε ο υπουργός Μεταφορών, Δημήτρης Ρέππας, κατά τη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Οικονομικών της Βουλής, για την εξέταση του νομοσχεδίου εξυγίανσης του ΟΣΕ.
Το νομοσχέδιο ....
υπερψηφίστηκε επί της αρχής, με θετική ψήφο που έδωσαν τα δύο μεγαλύτερα κόμματα, ενώ αρνητικά τοποθετήθηκαν τα κόμματα της Αριστεράς, και ο ΛΑΟΣ δήλωσε «παρών».
Κατά τη σημερινή διαδικασία, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, Θανάσης Λεβέντης, εξέφρασε τη δυσφορία του για το νομοσχέδιο και ζήτησε από την κυβέρνηση να μην πειραχθούν οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας που έχουν υπογραφεί, ενώ ο πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων του Σιδηροδρόμου Αθήνας, Σπύρος Νικολόπουλος, έκρινε πως οι προβλεπόμενες από το νομοσχέδιο, επιχορηγήσεις προς τον ΟΣΕ, είναι πολύ μικρές σε σχέση με τους στόχους.
Από πλευράς του, ο υπουργός Μεταφορών, Δημήτρης Ρέππας, υπογράμμισε πως το νομοσχέδιο αποτελεί «τεκμηριωμένη και αξιόπιστη πρόταση για να εξυγιανθεί και να αναπτυχθεί ο σιδηρόδρομος και όχι για να συρρικνωθεί και να ξεπουληθεί» και υπογράμμισε το γεγονός, πως το νέο οργανωτικό σχήμα, δεν προβλέπει απολύσεις.
Ο εκπρόσωπος των σιδηροδρομικών, υποστήριξε στην ομιλία του πως με το νομοσχέδιο καταργείται ουσιαστικά ένα μεγάλο μέρος του δικτύου, συρρικνώνονται τα 2/3 των δρομολογίων και ιδιωτικοποιείται με ασάφεια, μεγάλο μέρος της περιουσίας της ΤΡΕΝΟΣΕ. Ο κ. Λεβέντης, αναφερόμενος στις χθεσινές κυβερνητικές ανακοινώσεις περί της μισθοδοσίας των υπαλλήλων του Οργανισμού, υποστήριξε πως ο μέσος όρος των τακτικών αποδοχών των εργαζομένων είναι «καθαρά 1.443 ευρώ και μεικτά 2.550», ενώ παρατήρησε πως «είναι άδικο να συκοφαντούνται οι εργαζόμενοι». Βεβαίως, ο πρόεδρος των εργαζομένων, παραδέχθηκε πως οι αποδοχές αυτές είναι δυνατόν να ανεβαίνουν αρκετά λόγω των υπερωριών, ή και των παραβιάσεων του κανονισμού - ωστόσο, «με 100 προσλήψεις μηχανοδηγών, η μισθοδοσία μπορεί να μειωθεί. Γιατί, όταν κάποιος εργάζεται 60 μέρες ή 50 μέρες συνέχεια και πληρωθεί 6 αναπαύσεις, υπερωρίες, ένα σωρό ζητήματα που η εργατική νομοθεσία προβλέπει, ανεβάζει το εισόδημά του και όχι τον μισθό του. Η συλλογική σύμβαση δεν παράγει αυτά που λέει το υπουργείο».
«Οι μηχανοδηγοί εργάζονται 4,5 ώρες οδήγηση, μισή ώρα διάλειμμα και δύο ώρες παράδοση και παραλαβή. Οι κανονισμοί αυτοί έγιναν σε άλλες εποχές ΠΑΣΟΚ και ΝΔ και ήρθαμε να τους αλλάξουμε», απάντησε ο κ. Ρέππας. «Σαφώς δεν είναι υπεύθυνοι οι εργαζόμενοι για τον ΟΣΕ, αλλά ο μέσος όρος αποδοχών, στον ΟΣΕ ξεπερνούσε τις 56.000 μεικτά και στην ΤΡΕΝΟΣΕ τις 65.000. Τα στοιχεία που έφεραν οι εργαζόμενοι, αφορούν το 2010, μετά τις περικοπές που εμείς κάναμε».
Αναφέρεται επίσης η κριτική του Σπ. Νικολόπουλου, εκπροσώπου του Συλλόγου Φίλων του Σιδηροδρόμου - μιας ιδιωτικής πρωτοβουλίας στελεχωμένης σε μεγάλο βαθμό από συγκοινωνιολόγους - ο οποίος επεσήμανε πως σε όλο τον κόσμο, πλην της Ιαπωνίας (και κάποιων ιδιωτικών εμπορικών αμερικανικών εταιρειών), οι σιδηρόδρομοι παρουσιάζουν παθητικό και επιχορηγούνται από το κράτος - οι δε επιχορηγήσεις, εγγράφονται στα έσοδα.
«Στην Ελλάδα, ο σιδηρόδρομος αναγκάστηκε να επιβαρυνθεί με τα κεφάλαια κατασκευής των έργων υποδομής. Αν ισχύσει το αστείο πλαφόν των 50 εκατ. ευρώ στην επιδότηση του Οργανισμού, (όταν στη Δανία οι σιδηρόδρομοι επιχορηγούνται με 600 εκατ. ευρώ και στην Ελλάδα, μονάχα οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης με 18 εκατ. ευρώ), το 85% των δρομολογίων θα καταργηθούν», ανέφερε.
Ο κ. Νικολόπουλος υποστήριξε πως είναι δυνατόν ο ΟΣΕ να αποκομίσει κέρδη μέσω μιας άλλης δρομολογιακής πολιτικής - θέση που συμμερίστηκαν και οι εκπρόσωποι των κομμάτων της αντιπολίτευσης.

Πηγή: Καθημερινή

Δεν υπάρχουν σχόλια: