Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΔΕΘ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΔΕΘ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τρίτη 21 Σεπτεμβρίου 2010

Φωτιές άναψε η διαγραφή Σκυλακάκη!

Τον ευρωβουλευτή Θεόδωρο Σκυλακάκη διέγραψε ο Αντώνης Σαμαράς το μεσημέρι της Τρίτης. Τον παραπέμπει επίσης στα πειθαρχικά όργανα του κόμματος με το ερώτημα της οριστικής διαγραφής.

Στην ανακοίνωση της ΝΔ αναφέρεται:

Κυριακή 12 Σεπτεμβρίου 2010

Γ. Παπανδρέου: "Το 2013 το τέλος της διαδικασίας του Μνημονίου"

Το δίλημμα «ή αλλάζουμε την Ελλάδα, ή την καταδικάζουμε» προέβαλε ο πρωθυπουργός Γ.Α. Παπανδρέου στη σημερινή του συνέντευξη στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο της ΔΕΘ και ταυτόχρονα επεσήμανε την ανάγκη να σταματήσει η «μετρολογία», κυρίως από τα ΜΜΕ, καθώς έτσι δημιουργείται φόβος και πανικός.
Ο Γ. Α. Παπανδρέου επεσήμανε, αναφερόμενος στους 11 μήνες που βρίσκεται στην κυβέρνηση, ότι «αλλάξαμε πορεία και δεν βουλιάξαμε», ενώ σώσαμε την Ελλάδα από τη χρεοκοπία, χωρίς αυτό να σημαίνει πως έχει σημάνει λήξη του συναγερμού.
Ο πρωθυπουργός παραδέχθηκε ότι παραμένει το πρόβλημα με τα έσοδα, αλλά πρόσθεσε πως δεν είναι ανυπέρβλητο και ότι είμαστε στο στόχο μας, εκφράζοντας την πεποίθηση πως στο τέλος του έτους θα έχουμε μειώσει το έλλειμμα στο 40%.
Ο Γ. Α. Παπανδρέου τόνισε ότι δεν υπάρχει θέμα αναδιάρθρωσης του χρέους της χώρας: Η λογική αυτή θα ήταν καταστροφική για την οικονομία και το μέλλον μας και γιαυτό κάναμε ό,τι κάναμε τους 11 μήνες για να το αποφύγουμε, είπε.
Υπογράμμισε ότι δεν υπάρχουν νέα μέτρα και πρόσθεσε ότι όσο πάμε καλά δεν χρειάζεται κανένα νέο μέτρο.
«Δεν έχω ακούσει τίποτα για νέα περικοπή μισθού», ανέφερε χαρακτηριστικά. Όλοι, είπε, πρέπει να συνειδητοποιήσουν πως πρέπει να πληρώνουν τους φόρους τους, όχι μόνο για λόγους αλληλεγγύης στην κοινωνία, αλλά για να πάει καλά η χώρα. Αν πλήρωναν όλοι τους φόρους τους και τις εισφορές τους - κάνουμε, είπε, διεύρυνση της φορολογικής βάσης και εκείνοι που πρέπει να πληρώσουν, να πληρώσουν - τότε δεν θα υπήρχαν τα μέτρα που ελήφθησαν.
Ο πρωθυπουργός ζήτησε να σταματήσει η μετρολογία, ιδιαίτερα από τα ΜΜΕ, καθώς επιβαρύνει την κατάσταση και δημιουργεί φόβος και πανικό και ζήτησε να μην εμφανίζονται ως αποφάσεις οι όποιες συζητήσεις και οι όποιες προτάσεις. Δεν πρέπει να δαιμονοποιούνται οι όποιες ιδέες και ή όποια ανταλλαγή απόψεων, είπε.
Ο Γ. Α. Παπανδρέου δήλωσε ότι το έργο της αναμόρφωσης της χώρας έχει ξεκινήσει και έστειλε "μήνυμα αισιοδοξίας, συλλογικής προσπάθειας και ευθύνης", τονίζοντας πως η πρόκληση που εχουμε μπροστά μας "είναι πατριωτική και όχι κομματική" και ότι "ή την κερδίζουμε όλοι μαζί ή βουλιάζουμε". "Όλοι μαζί μπορούμε να τα καταφέρουμε", τόνισε.
Ο πρωθυπουργός δήλωσε ότι το 2013 είναι το τέλος της διαδικασίας που προβλέπει το Μνημόνιο και πρόσθεσε ότι όσο πιό γρήγορα γίνουν οι αλλαγές, τόσο πιό γρήγορα θα φύγουμε από τον περιορισμό του Μνημονίου ακόμη και πριν το 2013.
Ο κ. Παπανδρέου είπε ακόμη ότι δεν θα υπάρξει εξίσωση των φόρων πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης, όσο δεν υπάρχει μηχανισμός αναδιανομής.
Σε ερώτηση για το μεγάλο μέγεθος της κυβέρνησης που προέκυψε από τον πρόσφατο ανασχηματισμό, ο πρωθυπουργός επεσήμανε μεν ότι το προηγούμενο σχήμα είχε μία πολύ θετική πορεία, αλλά, τόνισε, ότι υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης.
Το νέο σχήμα χρειάζεται γιατί υπάρχει ανάγκη επιτάχυνσης του ελέγχου και της εποπτείας στις προτεραιότητες που έχει θέσει η κυβέρνηση, είπε.
Ο κ. Παπανδρέου αναφορικά με το ρόλο του Θ. Πάγκαλου στην κυβέρνηση είπε ότι οι αποφάσεις που έλαβε δεν έχουν σχέση με πρόσωπα, αλλά με λειτουργίες που πρέπει να υπάρξουν για να είναι αποδοτική η κυβέρνηση.
«Αξιοποιούνται πρόσωπα σε θέσεις που μπορούν να βοηθήσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Ο κ. Πάγκαλος έχει συγκεκριμένες αρμοδιότητες και ρόλους», είπε.
Ο κ. Παπανδρέου επιβεβαίωσε ακόμη ότι έχει στενή συνεργασία με τον πρώην αντιπρόεδρο της ΕΚΤ Λουκά Παπαδήμο ο οποίος θα είναι άμισθος σύμβουλός του σε θέματα οικονομίας.
Ο Γ. Παπανδρέου αναφερόμενος στην φοροδιαφυγή έκανε λόγο για μία «χρόνια ασθένεια που αντιμετωπίζει το κράτος» και τόνισε ότι «τώρα είναι η ώρα να γίνουν οι μεγάλες αλλαγές». «Είναι πολύ σημαντικό να αλλάξουμε το φορολογικό μηχανισμό και αυτό είναι προτεραιότητά μας», δήλωσε.Πρόσθεσε ότι τώρα θα πρέπει να πληρώσουν οι έχοντες και κατέχοντες.
«Με έχετε δει να φυγομαχώ; Άλλοι είναι οι φυγάδες», τόνισε ο πρωθυπουργός σε ερώτηση αν σκέφτεται να μετακινηθεί σε αξίωμα στην ΕΕ ή στον ΟΗΕ. «Ανέλαβα στα δύσκολα, δεν θα δειλιάσω. Εκεί έχω ταχτεί και θα μείνω», είπε.
Εξάλλου, ο πρωθυπουργός έστειλε διπλό μήνυμα προς την Τουρκία - να συμβάλλει ουσιαστικά ώστε να υπάρξει πρόοδος στο Κυπριακό - αλλά και στην Αλβανία - σε ό,τι αφορά την προστασία των δικαιωμάτων της ελληνικής μειονότητας. "Οι εθνικισμοί έχουν πάντα, πάντα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα, όχι μόνο μεταξύ των χωρών αλλά και ανάμεσα στους πολίτες", τόνισε ο Γ. Παπανδρέου.

Πηγή: ΑΠΕ

Σάββατο 11 Σεπτεμβρίου 2010

H ομιλία του Πρωθυπουργού στη ΔΕΘ

Σειρά μέτρων για την απελευθέρωση της οικονομικής δραστηριότητας και την βελτίωση των δημοσιονομικών, θα ανακοινώσει ο πρωθυπουργός, κ. Γ. Παπανδρέου στην αποψινή ομιλία του προς τους παραγωγικούς φορείς στη Θεσσαλονίκη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Παπανδρέου αναμένεται να εξαγγείλει ότι έως το τέλος του έτους θα ανοίξουν όλα τα κλειστά επαγγέλματα – των φορτηγών δημοσίας χρήσης συμπεριλαμβανομένων-, θα εφαρμοστεί σχέδιο αναδιάρθρωσης του ΟΣΕ και πρόγραμμα εξορθολογισμού των ζημιογόνων ΔΕΚΟ και θα απελευθερωθεί η αγορά της Ενέργειας.
Επίσης, κατά τις ίδιες πηγές, ο πρωθυπουργός θα ανακοινώσει ότι μέχρι το τέλος της χρονιάς θα έχει επιτευχθεί η αναδιάρθρωση του φορολογικού μηχανισμού, θα έχει δημιουργηθεί το πλαίσιο για την επιτάχυνση της απονομής της δικαιοσύνης, θα έχει προχωρήσει ο νέος αναπτυξιακός νόμος και θα έχει εξειδικευθεί το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων και αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας.
Ακόμη, αναμένεται ο κ. Παπανδρέου να εξαγγείλει ότι έως το τέλος του 2010 θα έχει εφαρμοστεί σχέδιο αναδιάρθρωσης του τραπεζικού συστήματος, θα έχει δημιουργηθεί Ενιαία Αρχή Πληρωμή στο δημόσιο, θα έχει τεθεί νέο πλαίσιο για τις προμήθειες των νοσοκομείων, θα έχει λειτουργήσει το Γενικό Εμπορικό Μητρώο, θα έχει απλοποιηθεί η αδειοδότηση των επιχειρήσεων και θα έχει καταρτιστεί νέο σχέδιο για την προώθηση της έρευνας και της καινοτομίας.

Πηγή: Το Βήμα

"Βαδίζουμε με σταθερά βήματα", δήλωσε ο Πρωθυπουργός απο τη ΔΕΘ

Τη βούληση της κυβέρνησης να στηρίξει τη ΔΕΘ και την HELEXPO και κατ΄επέκταση τη Θεσσαλονίκη και την ελληνική οικονομία, εξέφρασε ο πρωθυπουργός Γιώργος Α. Παπανδρέου στη συνάντηση που είχε με τις διοικήσεις των δύο εκθέσεων, αμέσως μετά τον αγιασμό και τα εγκαίνια της 75ης Διεθνούς Εκθεσης Θεσσαλονίκης.
Ο Γ. Α. Παπανδρέου επισκέφθηκε τα περίπτερα του Πυροσβεστικού Σώματος, των υπουργείων Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, όπου προβάλλονται νέες μορφές παραγωγής ενέργειας, με τη χρήση φωτοβολταϊκών και άλλες καινοτόμες πρωτοβουλίες.
Ο πρωθυπουργός έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα επιτεύγματα στον τομέα της καινοτομίας και των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας που παρουσιάζονται στην 75η ΔΕΘ, όπως τα εύκαμπτα φωτοβολταϊκά.
Μετά δε την ολοκλήρωση της επίσκεψης, ο κ. Παπανδρέου δήλωσε: "σήμερα κάνουμε σταθερά βήματα, σίγουρα βήματα. Βάζουμε τις βάσεις για μια νέα εποχή, μια νέα φάση, που περνά βεβαίως μέσα από μια δύσκολη μετάβαση, αλλά που θα δώσει τη δυνατότητα να μπούμε σε μια οικονομία καινοτομίας, πράσινης ανάπτυξης, κοινωνικής συνοχής και δικαίου, αλλά και ανταγωνιστική, για να μπορεί η Ελλάδα να είναι περήφανη. Γιατί αξίζει πολύ καλύτερα". Ο κ. Παπανδρέου πρόσθεσε ότι η Έκθεση αναδεικνύει πόσο σημαντικό και αξιόλογο ανθρώπινο δυναμικό έχει αυτή η χώρα: Έχουμε νέους ανθρώπους με φαντασία, επιχειρηματίες με καινοτομίες, με κέφι, με διάθεση για ανάπτυξη, με διάθεση για εξωστρέφεια - τεράστιες δυνατότητες, που έχει αυτή η χώρα, είπε. Πρόσθεσε δε ότι "δυστυχώς, οι δυνατότητες αυτές σπαταλήθηκαν από την υπανάπτυξη των δημοκρατικών μας θεσμών, την ανομία, τη σπατάλη δημόσιου χρήματος, την κακή διαχείριση. Πρακτικές και αντιλήψεις, που μας πλήγωσαν και μας έθιξαν". Σημείωσε, επίσης, ότι τα προηγούμενα χρόνια σπαταλήθηκαν ευκαιρίες στον τομέα της πράσινης ανάπτυξης, "αλλά τώρα βαδίζουμε με σταθερά βήματα και η Ελλάδα μπορεί να είναι υπερήφανη γιατί αξίζει πολύ περισσότερα".
Οι πρόεδροι των δύο εταιριών Γιάννης Κωνσταντίνου της ΔΕΘ και Πάρης Μαυρίδης της HELEXPO του επέδειξαν το ηλιακό δένδρο που έχει τοποθετηθεί στους χώρους της ΔΕΘ.
Στο περίπτερο της ΔΕΗ τον πρωθυπουργό υποδέχθηκε κι ο πρόεδρος της ΓΕΝΟΠ - ΔΕΗ Νίκος Φωτόπουλος ο οποίος είπε στον Γ. Παπανδρέου "τη ΔΕΗ και τα μάτια σου".
Στο περίπτερο του υπουργείου Οικονομιας δύο εκπρόσωποι εργαζομένων με συμβάσεις stage πλησίασαν τον Γ. Παπανδρέου και του είπαν να δείξει η κυβέρνηση ανθρώπινο πρόσωπο απέναντί τους, γιατί έχουν προβλήματα.
Στη συνέχεια ο κ. Παπανδρέου επισκέφθηκε το περίπτερο της Ελληνικής Αστυνομίας και το περίπτερο της Νομαρχίας.
Στο τελευταίο, ο Νομάρχης Παναγιώτης Ψωμιάδης τον υποδέχθηκε με ποντιακό συγκρότημα και του πρόσφερε αναμνηστικά δώρα.
Στη διάρκεια του αγιασμού ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Ανθιμος εξέφρασε την ευχή να μην υποστούν οι πολίτες άλλες επιπτώσεις απο την οικονομική κρίση και πρόσθεσε ότι γνωρίζει πως η κυβέρνηση καταβάλλει τέτοιες προσπάθειες. Εξέφρασε ακόμη τη χαρά του γιατί για πρώτη φορά το Υπουργικό Συμβούλιο συνεδρίασε στην Θεσσαλονίκη.
Στην τελετή των εγκαινίων παραβρέθηκαν οι υπουργοί Γιώργος Παπακωνσταντίνου, Χάρης Παμπούκης, Λούκα Κατσέλη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, Χρήστος Παπουτσής , Αννα Διαμαντοπούλου, Τίνα Μπιρμπίλη, ο αναπληρωτής υπουργός Σωκράτης Ξυνίδης, υφυπουργοί, ο νομάρχης Παναγιώτης Ψωμιάδης και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Βασίλης Παπαγεωργόπουλος.

Πηγή: ΑΠΕ

Σε απεργία διαρκείας και πάλι ιδιοκτήτες φορτηγών

Σε νέα απεργιακή κινητοποίηση κατεβαίνουν ιδιοκτήτες φορτηγών των διεθνών μεταφορών, όπως ανακοίνωσε στο πλαίσιο κινητοποιήσεων για τη ΔΕΘ ο πρόεδρος τους Απόστολος Κενανίδης.Όπως είπε, σε πανελλαδική συνέλευση των ιδιοκτητών φορτηγών δημόσιας χρήσης αποφασίστηκαν απεργιακές κινητοποιήσεις από την Κυριακή το βράδυ επ' αόριστον.Ο κ. Κενανίδης δήλωσε ότι η απεργία των διεθνών μεταφορών θα κρατήσει επ' αόριστον μέχρι να αποσυρθεί το νομοσχέδιο για την απελευθερώση του επαγγέλματος ή να αλλάξουν τα επίμαχα άρθρα.
Το μεσημέρι του Σαββάτου οι επαγγελματίες πραγματοποιούν πορεία προς το Βελλίδειο ίδρυμα για να επιδόσουν ψήφισμα στον πρωθυπουργό Γ. Παπανδρέου, ακολουθούμενοι από ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις που προσπαθούν να τους ανακόψουν το δρόμο. Νωρίτερα, σημειώθηκε ένταση μεταξύ διαδηλωτών και αστυνομίας.
Το Newsit μίλησε με τον Δημήτρη Περβανίδη, μέλος του Δ.Σ. του σωματείου ιδιοκτητών βυτιοφόρων Μακεδονίας - Θράκης, ο οποίος τόνισε ότι ακόμη δεν έχουν παρθεί αποφάσεις από το σωματείο, πράγμα που όπως είπε αναμένεται να γίνει εντός της ημέρας. Όπως δήλωσε στο Newsit ο αντιπρόεδρος του πανελληνίου σωματείου χερσαίων μεταφορών, οι ιδιοκτήτες φορτηγών θα ξεκινήσουν τη Δευτέρα από τη Λάρισα πορεία προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη "μέχρι να τους σταματήσει η αστυνομία" όπως είπε.

Πηγή: Newsit

Επί ποδός η ΕΛ.ΑΣ. στη ΔΕΘ!

Επί ποδός για τον φόβο επεισοδίων βρίσκεται από το πρωί ισχυρή δύναμη της ΕΛ.ΑΣ. στη Θεσσαλονίκη. Αντρες και γυναίκες της Αστυνομίας έχουν αναπτυχθεί σε αρκετά κομβικά σημεία της πόλης ενώ θα αποκλειστεί από δυνάμεις των ΜΑΤ η ευρύτερη περιοχή γύρω από τις εγκαταστάσεις της Διεθνούς Εκθεσης Θεσσαλονίκης, προκειμένου να αποτραπεί η προσέγγιση των διαδηλωτών απόψε στο Βελλίδειο Συνεδριακό Κέντρο. Στη Θεσσαλονίκη βρίσκονται σχεδόν 4.500 αστυνομικοί οι μισοί εκ των οποίων μετακινήθηκαν από την Αθήνα και άλλες περιοχές της χώρας.
Σχεδόν όλες οι σημερινές κινητοποιήσεις θα ξεκινήσουν στις 6 το απόγευμα και όλες οι πορείες θα καταλήξουν στην πλατεία ΧΑΝΘ. Η συγκέντρωση των ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ και Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης θα γίνει στο άγαλμα του Βενιζέλου στην Εγνατία. Στις 18.30 στον ίδιο χώρο θα συγκεντρωθούν μέλη του ΣΥΡΙΖΑ. Στη λεωφόρο Νίκης στην πλατεία Αριστοτέλους θα συγκεντρωθούν μέλη του ΠΑΜΕ και στις 18.30 στην Καμάρα είναι προγραμματισμένη η συγκέντρωση της εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς. Ακόμη στις 19.00 στην πλατεία Συντριβανίου θα γίνει συγκέντρωση αντιεξουσιαστικών κινήσεων και όσων συμμετείχαν στο φεστιβάλ «Αμεση Δημοκρατία» στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο. Αγνωστο παραμένει τι θα κάνουν τελικά οπαδοί του ΠΑΟΚ οι οποίοι μέσω ιστοσελίδων καλούν σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας για την προφυλάκιση πέντε φιλάθλων της ομάδας που κατηγορούνται για συμμετοχή σε επεισόδια.

Επίθεση κατά του πρωθυπουργού με παπούτσι!

Εναν άνδρα 60 ετών συνέλαβε σήμερα Σάββατο η αστυνομία, ο οποίος προσπάθησε να πλησιάσει τον πρωθυπουργό την ώρα που επισκεπτόταν ένα περίπτερο στη 75η ΔΕΘ και να του πετάξει ένα παπούτσι. Ο άγνωστος πέταξε προς την κατεύθυνση του πρωθυπουργού ένα παπούτσι χωρίς να πετύχει το στόχο του. O δράστης ήθελε να μιμηθεί τον Μουντάζερ αλ Ζαΐντι, όταν αυτός είχε πετάξει και τα δύο του παπούτσια στον Αμερικανό πρόεδρο Τζωρτζ Μπους.
Αμέσως η ασφάλεια του πρωθυπουργού ακινητοποίησε τον άνδρα και η αστυνομία προχώρησε στη σύλληψή του. Ο 60χρονος κρατείται στη Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλονίκης

Παρασκευή 10 Σεπτεμβρίου 2010

Άρχισε το Υπουργικό Συμβούλιο στην Θεσσαλονίκη

Με τρία βασικά θέματα στην ατζέντα του συνεδριάζει απο τις 12.40, για πρώτη φορά με τη νέα σύνθεσή του, το Υπουργικό Συμβούλιο στη Θεσσαλονίκη. Ο Πρωθυπουργός και οι περισσότεροι υπουργοί βρίσκονται από χθες στη συμπρωτεύουσα για τα εγκαίνια της 75ης Διεθνούς Εκθεσης Θεσσαλονίκης, κατά τη διάρκεια των οποίων ο κ. Γ. Παπανδρέου θα επιχειρήσει να εκπέμψει μηνύματα αισιοδοξίας και σιγουριάς στους έλληνες πολίτες, σηματοδοτώντας ταυτόχρονα την έναρξη μιας νέας προσπάθειας για την επανεκκίνηση της οικονομίας και την αναθέρμανση της αγοράς.
Αναμένεται να συζητηθούν και να εγκριθούν σήμερα τρία νομοσχέδια. Η εξυγίανση του ΟΣΕ, την οποία προετοίμασε ο κ. Δ. Ρέππας, ο νέος αναπτυξιακός τον οποίο προετοίμασε η κυρία Λούκα Κατσέλη και θα τροποποιήσει ο κ. Μ. Χρυσοχοΐδης και νόμος για την προσέλκυση στρατηγικών επενδύσεων που έχει καταρτίσει ο κ. Χ. Παμπούκης.
Αναμένεται επίσηςνα υπάρξουν τοποθετήσεις και συνοπτικές παρουσιάσεις και από υπουργούς με νέα χαρτοφυλάκια, όπως ο κ. Α.Λοβέρδος , ο οποίος από τη θέση του υπουργού Υγείας έχει να διαχειριστεί έναν από τους κρισιμότερους και πλέον ελλειμματικούς τομείς που συνδέονται με την τήρηση των δεσμεύσεων τις οποίες υπαγορεύει το μνημόνιο.

Πέμπτη 9 Σεπτεμβρίου 2010

Συνεδριάζει την Παρασκευή στη Θεσσαλονίκη του νέο Υπουργικό Συμβούλιο

Σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο του λιμανιού της Θεσσαλονίκης θα συνεδριάσει το μεσημέρι της Παρασκευής το Υπουργικό Συμβούλιο, υπό την πλήρη του σύνθεση, όπως αυτή προέκυψε από τον ανασχηματισμό.
Η πρώτη συνεδρίαση του νέου Υπουργικού Συμβουλίου, στο περιθώριο των εκδηλώσεων για την 75η ΔΕΘ, θα γίνει στη μεγάλη αίθουσα της Αποθήκης Γ', στην προβλήτα 1 του λιμανιού, απέναντι από το κτίριο διοίκησης του ΟΛΘ.
Η συνεδρίαση αποσκοπεί στο να δοθεί ένα μήνυμα εντατικοποίησης της προσπάθειας για τις απαραίτητες αλλαγές και για την επιτάχυνση της ανάκαμψης.
Ο πρωθυπουργός, στην πρώτη του παρουσία στη ΔΕΘ υπό την ιδιότητα αυτή, αναμένεται ότι δεν θα εξαγγείλει, ως είθισται, κάποιο πακέτο παροχών, τονίζοντας ότι η οικονομική συγκυρία δεν το επιτρέπει.

"Αναγκαία η αναμόρφωση της χώρας", δήλωσε ο Πρωθυπουργός απο την Θεσσαλονίκη!

Είναι ζωτικής σημασίας για την εθνική οικονομία να καταστεί η Βόρεια Ελλάδα ατμομηχανή της ανάπτυξης, ένα αναπτυξιακός πόλος για όλη την επικράτεια, τόνισε ο πρωθυπουργός Γιώργος Α. Παπανδρέου στη σύσκεψη που είχε με εκπροσώπους παραγωγικών και κοινωνικών φορέων της Θεσσαλονίκης, παρουσία υπουργών.
Ο πρωθυπουργός επεσήμανε ότι υπάρχει μια λανθασμένη αντίληψη γύρω από τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης: τί θα πάρει η Θεσσαλονίκη, τί θα δώσει η Αθήνα, μια μιζέρια γύρω από την νομή κρατικής πίτας, μια διαλυτική συζήτηση, είπε.
Αναφερόμενος στην οικονομική κατάσταση της χώρας, ο πρωθυπουργός υπογράμμισε ότι περνάμε δύσκολες στιγμές, καθώς υπάρχει ύφεση, ανεργία, κλείνουν καταστήματα, αλλά, όμως, υπάρχουν και χρονίζοντα προβλήματα στους τομείς της Υγείας, της Παιδείας, της φοροδιαφυγής, που πρέπει να αντιμετωπιστούν μακριά από πελατειακές αντιλήψεις.
Εκτός από τις υποχρεώσεις που απορρέουν από το μνημόνιο, είπε ότι είναι ανάγκη η αναμόρφωση της χώρας με συντονισμένη δράση.
Σε σχέση με την κριτική που ασκείται στο μνημόνιο, παρατήρησε πως αν δεν είχαμε το μνημόνιο δεν θα είχαμε να πληρώσουμε μισθούς και συντάξεις.
Επίσης, ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στη μεταρρύθμιση του "Καλλικράτη" μέσω του οποίου μεταφέρονται εξουσίες από την κεντρική διοίκηση στην Περιφέρεια και σημείωσε ότι η εφαρμογή του θα έχει πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα.

Το δέντρο ηλιακής ενέργειας «άπλωσε» τα κλαδιά του στη Θεσσαλονίκη

Το μοναδικό στον κόσμο δέντρο ηλιακής ενέργειας «άπλωσε» τα κλαδιά του στην Ελλάδα και οι «πράσινοι» καρποί του άρχισαν ήδη να «μαζεύουν» τον ήλιο της Θεσσαλονίκης. Το αποκαλούμενο και «πράσινο φωτιστικό» πόλεως, είναι σχεδιασμένο από τον Ross Lovegrove για την Artemide και λειτουργεί με ηλιακούς συλλέκτες, ενώ παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της 75ης ΔΕΘ.
Πρόκειται για ένα δέντρο με «έξυπνα φρούτα», που φωτίζουν τη νύχτα, «πυροδοτούμενα» από ηλιακή ενέργεια, η οποία συσσωρεύεται την ημέρα από φωτοβολταϊκά panels. Το μέγιστο ύψος του ανέρχεται στα 5,5 μέτρα και το άνοιγμα της διαμέτρου του στα 4,5 μέτρα. Έχει σχεδιαστεί ώστε να λειτουργεί τόσο αυτόνομα, όσο και σε συνδυασμό με το δημόσιο δίκτυο μιας πόλης.
Το δέντρο στήθηκε αρχικά τον Οκτώβριο του 2007, ως πρόταση για φωτισμό δημόσιων χώρων, στη Βιέννη, έξω από το Μουσείο Σύγχρονης και Εφαρμοσμένης Τέχνης και έχει ταξιδέψει σε Μιλάνο, Φρανκφούρτη, Παρίσι και Νέα Υόρκη.
Το φωτιστικό λειτουργεί και με ηλεκτρικό ρεύμα, ενώ όπως διαβεβαιώνουν οι δημιουργοί του, η αυτόνομη λειτουργία του εξασφαλίζεται ακόμη και ύστερα από τρεις συνεχείς ημέρες συννεφιάς. Το Solar Tree έχει βγει αυτές τις μέρες στην παραγωγή και ήδη έχουν παραγγελθεί αρκετά κομμάτια, ώστε να φωτίζουν πλατείες μεγάλων πόλεων της Ιταλίας.
Ο Ross Lovegrove, δημιουργός του δέντρου ηλιακής ενέργειας, γεννήθηκε το 1958 στην Ουαλία και σπούδασε βιομηχανικό design στο Manchester Μetropolitan University, καθώς και στην Royal Academy of Arts στο Λονδίνο.
Έγινε παγκοσμίως γνωστός και καταξιώθηκε ως σχεδιαστής και τεχνολόγος καλλιτέχνης τη δεκαετία του '80 με τη συνεργασία του με τη Sony Ericsson για το σχεδιασμό των walkman. Εργάστηκε στο Παρίσι σε συνεργασία με τον Jean Nouvele και τον Philipp Starck και μεταξύ άλλων ως σύμβουλος designer για τη Lοuis Vuitton, τη Hermes και την Dupont.
Μέσω της συνεργασίας του με την Artemide τα τελευταία πέντε χρόνια, έχει τιμηθεί με τα βραβεια RED DOT Design Award το 2008, για το μοντέλο MERCURY και το 2010 για το μοντέλο COSMIC LEAF. Σήμερα, ζει στο Λονδίνο και συνεργάζεται σε διεθνές επίπεδο, με επώνυμους Οίκους, για το σχεδιασμό και την πραγματοποίηση μεγάλων projects, με φιλοσοφία βασισμένη στις οργανικές φόρμες και δομές, στη βιωσιμότητα, τα οικολογικά και ανακυκλώσιμα υλικά, σε συνδυασμό πάντα με καινοτόμες τεχνολογίες.

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο χώρο της ΔΕΘ από το Σάββατο

Σειρά κυκλοφοριακών ρυθμίσεων θα ισχύσουν από το Σάββατο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο της 75ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, των παράλληλων εκδηλώσεων-ομιλιών και των προγραμματισμένων συγκεντρώσεων διαμαρτυρίας, όπως ανακοινώνεται από την Τροχαία.
Συγκεκριμένα το Σάββατο 11 Σεπτεμβρίου από τις 15:00 και μέχρι την ολοκλήρωση των διαφόρων εκδηλώσεων, δεν θα επιτρέπεται η κυκλοφορία όλων των οχημάτων, στις οδούς λεωφ. Στρατού (από Καυτατζόγλου μέχρι Πλατεία ΧΑΝΘ), Γ' Σεπτεμβρίου (από Μ.Ανδρόνικου μέχρι Εγνατία), Β.Όλγας (από Μ.Μπότσαρη μέχρι Παρασκευοπούλου), Β.Γεωργίου (από Παρασκευοπούλου μέχρι Μ.Ανδρόνικου), λεωφ.Νίκης (από 26ης Οκτωβρίου μέχρι Πλ. Λευκού Πύργου), Κ.Καραμανλή (από Κατσιμίδη μέχρι Γ' Σεπτεμβρίου), Εγνατία (από Λαγκαδά μέχρι Γ' Σεπτεμβρίου) και Εθνικής Αμύνης (από Αγίου Δημητρίου μέχρι Πλατεία Λευκού Πύργου).
Επιπλέον :
•Από τα μεσάνυχτα της Παρασκευής (10 Σεπτεμβρίου) μέχρι και το μεσημέρι της Κυριακής (12 Σεπτεμβρίου, 14:00) δεν θα επιτρέπεται η στάση-στάθμευση όλων των οχημάτων, στις οδούς Λ.Στρατού (από Καυτατζόγλου μέχρι Πλατεία ΧΑΝΘ), Αγγελάκη (σε όλο το μήκος της), Ν.Γερμανού (από Πλ. Λευκού Πύργου μέχρι Πλατεία ΧΑΝΘ), Γ' Σεπτεμβρίου (από Μ.Ανδρόνικου μέχρι Αγ.Δημητρίου), Αγίου Δημητρίου (από Πλατεία Ευαγγελίστριας μέχρι Γ' Σεπτεμβρίου), Εθνικής Αμύνης (από Αγ.Δημητρίου μέχρι Πλατεία Λευκού Πύργου), Τσιμισκή (από Πλατεία ΧΑΝΘ μέχρι Εθνικής Αμύνης), Εγνατία (από Πλατεία Συντριβανίου μέχρι Γ΄Σεπτεμβρίου), Γ.Λαμπράκη (από Εγνατία μέχρι Γ' Σεπτεμβρίου), Αρμενοπούλου (από Μελενίκου μέχρι Εθνικής Αμύνης), Ν.Ζέρβα (από Β. Γεωργίου μέχρι Λ.Στρατού), Γκύζη (από Μ.Αλεξάνδρου μέχρι Β.Γεωργίου), Μ.Αλεξάνδρου (από Πλ.Ηλεκτρικής μέχρι Αγ.Τριάδος), Μ.Ανδρονίκου (από Πλ.Ηλεκτρικής μέχρι Πλ. ΧΑΝΘ).
•Από τις 06.00 το πρωί της Πέμπτης (9 Σεπτεμβρίου) μέχρι και τις 14:00 την Κυριακή (12 Σεπτεμβρίου) δεν θα επιτρέπεται η στάση-στάθμευση όλων των οχημάτων στις οδούς Αγ.Τριάδος (από Μ.Αλεξάνδρου μέχρι Β.Γεωργίου), Μ.Αλεξάνδρου (στη δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας έμπροσθεν του ξενοδοχείου «Μακεδονία Παλλάς») και στις λοιπές ανώνυμες οδούς περιμετρικά του ξενοδοχείου «Μακεδονία Παλλάς».
Η κυκλοφορία των οχημάτων θα διεξάγεται κατά την διάρκεια των εκδηλώσεων δηλαδή από το Σάββατο στις 15:00 και μέχρι και το πέρας των εκδηλώσεων, από Ανατολικά προς Δυτικά μέσω των οδών Κατσιμίδη – Περιφερειακής Οδού – Αγ.Δημητρίου – Κασσάνδρου και από Δυτικά προς Ανατολικά μέσω των οδών 26ης Οκτωβρίου – Αγ.Δημητρίου και Περιφερειακής Οδού καθώς και από τη Λ.Νίκης, όσο οι συνθήκες το επιτρέπουν.

Στη Θεσσαλονίκη ο πρωθυπουργός

Με την συνάντηση με εκπροσώπους τοπικών παραγωγικών και κοινωνικών φορέων ξεκινά σήμερα το πρόγραμμα του πρωθυπουργού κ. Γ. Παπανδρέου, στο πλαίσιο της επίσκεψής του στην 75η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, που θα ολοκληρωθεί με την καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου την Κυριακή το μεσημέρι.
Αύριο, Παρασκευή, συνεδριάζει για πρώτη φορά το νέο Υπουργικό Συμβούλιο, όπως αυτό διαμορφώθηκε μετά τον ανασχηματισμό. Η συνεδρίαση θα πραγματοποιηθεί στον ΟΛΘ, νωρίς το μεσημέρι.
Το πρόγραμμα του κ. Παπανδρέου συνεχίζεται το Σάββατο με τη συμμετοχή του στην τελετή εγκαινίων στο κτίριο διοίκησης της ΔΕΘ, νωρίς το πρωί και τις συναντήσεις που θα πραγματοποιήσει αμέσως μετά με τις διοικήσεις και τους εκπροσώπους των εργαζομένων των εταιρειών ΔΕΘ ΑΕ και HELEXPO.
Εν συνεχεία, ο πρωθυπουργούς θα επισκεφθεί τους εκθεσιακούς χώρους της ΔΕΘ και το βράδυ θα απευθύνει ομιλία στο συνεδριακό κέντρο "Ι. Βελλίδης".
Η παρουσία του κ. Παπανδρέου στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο της φετινής ΔΕΘ, ολοκληρώνεται με τη συνέντευξη Τύπου, την Κυριακή στη 1.00 μ.μ.
Στο μεταξύ, συνεδριάζει σήμερα για δεύτερη φορά η ομάδα σχεδιασμού της κυβέρνησης, υπό την προεδρία του Γ. Ραγκούση, στο υπουργείο Εσωτερικών.
Στη συνεδρίαση, στην οποία συμμετέχουν ο υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου και ο υπουργός Πολιτισμού Παύλος Γερουλάνος, θα συζητηθούν θέματα που αφορούν τη ΔΕΘ.

Πηγή: ΑΠΕ

Τετάρτη 8 Σεπτεμβρίου 2010

Απών ο Πάγκαλος απο την "πρώτη"....

Την πρώτη τους συνάντηση είχαν σήμερα το πρωί τα πρόσωπα που απαρτίζουν την ομάδα κυβερνητικού σχεδιασμού και καθορίζουν την ημερήσια πολιτική και επικοινωνιακή «ατζέντα».
Η σύσκεψη έγινε υπό τον πρωθυπουργό, Γιώργο Παπανδρέου, με συμμετέχοντες τους υπουργούς Εσωτερικών, Γιάννη Ραγκούση, Οικονομικών, Γιώργο Παπακωνσταντίνου, και Πολιτισμού, Παύλο Γερουλάνο, καθώς επίσης και τον εκπρόσωπο της κυβέρνησης, Γιώργο Πεταλωτή.
Αντικείμενο της σύσκεψης ήταν η ομιλία που θα εκφωνήσει ο πρωθυπουργός στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης (Δ.Ε.Θ.) το βράδυ του Σαββάτου.
Στη σύσκεψη δεν παρέστη ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Θεόδωρος Πάγκαλος...

Πέμπτη 2 Σεπτεμβρίου 2010

Ανασχηματισμός την Δευτέρα?

Πληθαίνουν οι φήμες που θέλουν τον Πρωθυπουργό να προχωρά σε κινήσεις ανασχηματισμού την ερχόμενη Δευτέρα. Οι αλλαγές θα πραγματοποιηθούν σε δύο επίπεδα...αφενός μεν θα αντικατασταθούν τα μέλη του Υπουργικού Συμβουλίου που θα θέσουν υποψηφιότητα για τις περιφέρειες και τους μεγάλους δήμους της χώρας και αφετέρου δε με τη δημιουργία υπουργείου Προεδρίας, στο οποίο θα ανατεθούν συντονιστικά καθήκοντα αλλά και μερικές μετακινήσεις κορυφαίων υπουργών, όπως του Μιχάλη Χρυσοχοΐδη στο υπουργείο Οικονομίας, που μπορεί να δημιουργήσουν αλυσίδα μετακινήσεων.
Εν τω μεταξύ, ο κ. Παπανδρέου έστειλε μήνυμα ότι δίνει ιδιαίτερη σημασία στις αυτοδιοικητικές εκλογές και μάλιστα σχεδιάζει τη δημιουργία ενός άτυπου «υπουργικού συμβουλίου περιφερειαρχών» υπό την προεδρία του, απαντώντας στην στάση μελών του Υπουργικού Συμβουλίου που αρνούνται να εκτεθούν ως υποψήφιοι στις αυτοδιοικητικές εκλογές του προσεχούς Νοεμβρίου, επικαλούμενοι τη σπουδαιότητα του έργου που έχουν να φέρουν εις πέρας στα υπουργεία τους.
Σήμερα συνεδριάζει το Πολιτικό Συμβούλιο του ΠαΣοΚ, στο οποίο θα παραστούν και οι υπουργοί Οικονομίας κυρία Λούκα Κατσέλη , Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου και Εσωτερικών κ. Ι. Ραγκούσης και θα γίνει συζήτηση για όλα τα αναπτυξιακά και κοινωνικά ζητήματα που θα θιγούν τόσο στη ΔΕΘ όσο και στην επέτειο της 3ης του Σεπτέμβρη. Στην αυριανή επετειακή ομιλία, ο Πρωθυπουργός θα περιγράψει τους πολιτικούς στόχους και τη φυσιογνωμία του ΠαΣοΚ με στόχο να πείσει κομματικά στελέχη και αντιδρώντες στην πολιτική της κυβέρνησης ότι οι αποφάσεις των τελευταίων μηνών είχαν αναγκαστικό χαρακτήρα και πως το DΝΑ του ΠαΣοΚ έχει παραμένει αναλλοίωτο.

Σάββατο 28 Αυγούστου 2010

Αγώνας δρόμου για την κυβέρνηση!

Σε αγώνα δρόμου έχει αποδυθεί το οικονομικό επιτελείο, προκειμένου να βρει τρόπους αύξησης των δημοσίων εσόδων, εν όψει και του πρώτο κρίσιμου τεστ δανεισμού στις 14 Σεπτεμβρίου. Την ίδια ώρα, οι συνδικαλιστικές οργανώσεις προαναγγέλλουν κινητοποιήσεις στη ΔΕΘ, ενώ η κυβέρνηση διαμηνύει ότι η οικονομία δεν αντέχει παροχές.
Αλλεπάλληλες συσκέψεις έχει με υπηρεσιακούς παράγοντες ο υπουργός Οικονομικών, προκειμένου να εξευρεθεί τρόπος ανάταξης των δημοσίων εσόδων, που εμφανίζουν μεγάλη υστέρηση σε σχέση με τους στόχους του προγράμματος σταθερότητας. Ο Γ. Παπακωνσταντίνου φέρεται να καταλήγει στη συγκρότηση τριών ομάδων κρούσης για τη συλλογή των εσόδων, ενώ προς το παρόν απορρίπτει τις λύσεις τις ρύθμισης χρεών προς την Εφορία και της περαίωσης.
Το οικονομικό επιτελείο ανησυχεί ιδιαίτερα για το γεγονός ότι τα σπρεντ των ελληνικών ομολόγων παραμένουν σε πολύ υψηλά επίπεδα, παρά τις δηλώσεις στήριξης από διεθνείς παράγοντες. Μετά τον Επίτροπο Ρεν και τον υπουργό Οικονομικών της Γερμανίας, Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, χθες εκπρόσωπος του ΔΝΤ παρέσχε στήριξη στην Αθήνα, επισημαίνοντας ότι η δημοσιονομική εξυγίανση προχωρεί με ταχείς ρυθμούς και σε ορισμένες περιπτώσεις ταχύτερους από τους στόχους που θέτει το μνημόνιο. Οι αγορές, ωστόσο, δεν φαίνεται μέχρι στιγμής να ανταποκρίνονται κι αυτό αποτελεί μεγάλο πονοκέφαλο για τη Μητροπόλεως, καθώς για τις 14 Σεπτεμβρίου έχει προγραμματίσει έκδοση εντόκων γραμματίων του ελληνικού δημοσίου.

Παρασκευή 27 Αυγούστου 2010

«Η οικονομία δεν αντέχει παροχές»

Μικρό θα είναι το φετινό «πακέτο» των παροχών που θα εξαγγείλει ο Γιώργος Παπανδρέου στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης (Δ.Ε.Θ.). Μια «πρόγευση» έδωσε σήμερα ο εκπρόσωπος της κυβέρνησης, Γιώργος Πεταλωτής, ο οποίος δήλωσε ότι στη Δ.Ε.Θ. «δεν θα πάμε λαϊκίστικα, εξαγγέλλοντας μέτρα που δεν αντέχει η οικονομία μας».
Αντιθέτως, η κοινωνική πολιτική «επιτυγχάνεται με ‘’βάθεμα’’ των μεγάλων αλλαγών, που αποδίδουν περισσότερο από ό,τι μια εξαγγελία που δεν θα γινόταν κιόλας», σημείωσε ο κ. Πεταλωτής, εξηγώντας ότι «με τις ριζικές αλλαγές που προωθεί η κυβέρνηση στον τρόπο λειτουργίας του κράτους, με το χτύπημα των ριζωμένων στρεβλώσεων στη δημόσια διοίκηση και, παράλληλα, νοικοκυρεύοντας τα δημόσια οικονομικά, διαγράφουμε και αφήνουμε στο παρελθόν όλα τα εμπόδια που κρατούν την Ελλάδα πίσω, τη γραφειοκρατία, την αδιαφάνεια το πελατειακό κράτος και οικοδομούμε σταδιακά ένα νέα μοντέλο ανάπτυξης για τη χώρα».
Παράλληλα, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος επισήμανε την αναγκαιότητα στήριξης της πραγματικής οικονομίας, σημειώνοντας ότι η κυβέρνηση επιβεβαιώνει την έμπρακτη στήριξη της ραχοκοκαλιάς του παραγωγικού ιστού της Ελλάδας, με σειρά ενεργειών που εκφράζονται στο συμβόλαιο στήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων έως το 2013, ύψους 9,2 δισ. ευρώ, μέρος του οποίου έχει προωθηθεί ήδη στην αγορά.
Ειδικότερα, ανέφερε ότι ο σχεδιασμός περιλαμβάνει προγράμματα στήριξης μικρομεσαίων επιχειρήσεων μέσω του ΕΣΠΑ, την ενεργοποίηση σημαντικών επενδυτικών προγραμμάτων, όπως των «Τζέρεμι» και «Τζέσικα», αλλά και τα προγράμματα ΤΕΜΠΜΕ, από τα οποία έχουν ωφεληθεί έως σήμερα 7.500 επιχειρήσεις.
Ανέφερε δε ότι τις επόμενες μέρες κατατίθεται το νομοσχέδιο για την απλοποίηση διαδικασιών αδειοδότησης επιχειρήσεων, που, σε συνδυασμό με τις διατάξεις για την απλούστευση διαδικασιών ίδρυσής τους (που είναι ήδη νόμος), θα δώσουν σημαντική ώθηση στην επιχειρηματικότητα και την ανάπτυξη.
Επιπλέον, τόνισε ότι και στο μέτωπο των επενδύσεων έχει λήξει η διαβούλευση για τον νέο αναπτυξιακό νόμο, που δίνει σημαντικά κίνητρα στους επενδυτές και για πρώτη φορά διασφαλίζει σε τόσο μεγάλο βαθμό τη διαφάνεια σε όλες τις διαδικασίες.
Πρόσθεσε δε ότι την επόμενη εβδομάδα θα δημοσιευτεί το νέο δελτίο τιμών φαρμάκων, που προκύπτει από το πρώτο αντικειμενικό παρατηρητήριο τιμών φαρμάκων, και αναμένεται να εξοικονομηθεί 1 δισ. ευρώ και επισήμανε τα άμεσα οφέλη στην ανάπτυξη, την τόνωση του τουρισμού και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, από την υλοποίηση της άρσης του καμποτάζ.
Αναφερόμενος στις προσεχείς εκλογές για την τοπική αυτοδιοίκηση, ο Γ. Πεταλωτής είπε ότι (οι εκλογές) έχουν άμεση σχέση με το επιτελικό κράτος, τη διαφάνεια και την οικονομία και πως όποιος προσπαθεί να τις εκμεταλλευτεί για δικούς τους σκοπούς, αδικεί τη χώρα και την πολύ μεγάλη επανάσταση που γίνεται με τον «Καλλικράτη».

Το μεγαλύτερο φωτοβολταϊκο πάρκο του κόσμου απο την ΔΕΗ!

Το μεγαλύτερο φωτοβολταϊκό πάρκο στον κόσμο, αξίας άνω των 600 εκατ. ευρώ, φιλοδοξεί να κατασκευάσει η ΔΕΗ στην Κοζάνη και γι΄ αυτόν τον λόγο βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με αμερικανική εταιρεία που ειδικεύεται στο αντικείμενο.
Το project επιχειρείται να φιλοξενηθεί σε έκταση που μπορεί να ξεκινάει από τα 5.000 αλλά να φτάσει μέχρι και τα 8.000 στρέμματα, αναλόγως του πόσα από τα πολλές χιλιάδες ανεκμετάλλευτα στρέμματα των πρώην λιγνιτωρυχείων της Κοζάνης θα διαθέσει η ΔΕΗ. Το κοινοπρακτικό σχήμα που θα προκύψει θα ελέγχεται σύμφωνα με τις πληροφορίες κατά 51% από τη ΔΕΗ και κατά 49% από τον ξένο εταίρο (οι πληροφορίες μιλούν για την αμερικανική ΑΕS που δραστηριοποιείται σε πάνω από 30 χώρες παρέχοντας εξειδικευμένες υπηρεσίες) ενώ καταβάλλεται προσπάθεια η συμφωνία να έχει κλείσει πριν από τη ΔΕΘ, ώστε να ανακοινωθεί από τον Πρωθυπουργό ως ένα μεγάλο έργο πράσινης ανάπτυξης σε μια άκρως επιβαρημένη περιβαλλοντικά περιοχή.
Αναλόγως της έκτασης στην οποία θα κατασκευαστεί, η ισχύς του πάρκου μπορεί να ξεκινήσει από τα 200 αλλά να φτάσει και τα 300 ΜW, ενώ για να αντιληφθεί κανείς τι σημαίνει αυτό σε τάξη μεγέθους, το μεγαλύτερο σήμερα φωτοβολταϊκό στον κόσμο έχει ισχύ 60 ΜW και βρίσκεται στην περιοχή La Μancha της Καστίλλης στην Ισπανία. Οσο γι΄ αυτό που δρομολογεί στη Μεγαλόπολη η ΔΕΗ, ισχύος 50 ΜW, όταν θα ολοκληρωθεί θα είναι το 5ο σε μέγεθος παγκοσμίως. Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για επένδυση, ο προϋπολογισμός της οποίας, αναλόγως της διαθέσιμης έκτασης θα ξεκινάει από τα 600 αλλά μπορεί να φτάσει και τα 800 εκατ. ευρώ ή και ακόμη υψηλότερα.

Σάββατο 14 Αυγούστου 2010

Έρχεται ανασχηματισμός?

Μπαράζ συναντήσεων με στενούς του συνεργάτες είχε ο Πρωθυπουργός στην Πάρο. Η αίσθηση που κυριαρχεί είναι πως η επιστροφή του θα σηματοδοτήσει εξελίξεις. Στόχοι του κ. Παπανδρέου είναι να εμφανιστεί στην ΔΕΘ με :
1. ένα πιο ευέλικτο υπουργικό σχήμα (ίσως μειωθεί ο αριθμός των υπουργών του υπουργικού συμβουλίου) έχοντας ανακατέψει την τράπουλα και τοποθετώντας πετυχημένα στελέχη σε καίριες θέσεις όπου οι προκάτοχοί τους απέτυχαν.
2. μία πρόταση για ένα ελπιδοφόρο, στέρεο και δημιουργικό μοντέλο ανάπτυξης της χώρας που θα γεννήσει αισιοδοξία στους πολίτες.
3. ένα πακέτο κοινωνικών παροχών που θα βοηθήσει τις αδύναμες οικονομικά ομάδες πολιτών.