Τρίτη 21 Σεπτεμβρίου 2010

Προσκλητήριο Γιώργου για επενδύσεις

Την ιδέα για εκμετάλλευση της περιουσίας του κράτους δημοσιοποίησε χθες ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου, κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στο Χρηματιστήριο, όπου είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με αξιωματούχους της Γουόλ Στριτ και Αμερικανούς δημοσιογράφους. Το πρωθυπουργικό προσκλητήριο για επενδύσεις έγινε.....
 στο πλαίσιο της προσπάθειας της ελληνικής κυβέρνησης να καλύψει μέρος του ελληνικού χρέους. Η ίδια έκκληση θα γίνει και την Τετάρτη στη διάρκεια του προγεύματος του κ. Παπανδρέου με επιφανείς Ελληνοαμερικανούς επιχειρηματίες.
Η Ελλάδα», τόνισε ο πρωθυπουργός, «προσφέρει τεράστιες δυνατότητες για επενδύσεις, από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας έως έργα υποδομής. Μπορούμε -συνέχισε- να ιδιωτικοποιήσουμε ή να εκμεταλλευτούμε ανενεργά κρατικά περιουσιακά στοιχεία αξίας άνω των 270 δισ. ευρώ». Το ποσό είναι αντίστοιχο του δημοσίου χρέους, υπογράμμισε ο πρωθυπουργός, ο οποίος παρακάθισε σε γεύμα που παρέθεσε προς τιμήν του ο διευθύνων σύμβουλος του Χρηματιστηρίου της Νέας Υόρκης.
Ο πρωθυπουργός θεωρεί δεδομένο ότι «η Ελλάδα άλλαξε άρδην τον τελευταίο χρόνο». Συγκεκριμένα, τόνισε ότι «μέσα σε διάστημα μερικών μηνών, η νέα κυβέρνηση προώθησε τις πλέον φιλόδοξες φορολογικές και διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις στην ιστορία της Ευρωζώνης». Προσέθεσε ότι «υλοποιούμε έγκαιρα και αξιόπιστα τις δεσμεύσεις μας, συχνά πολύ νωρίτερα από τις προθεσμίες, ξεπερνώντας κάθε προσδοκία, και εστιάζουμε την προσοχή μας στην προώθηση της ανάπτυξης και στη δημιουργία μιας ανταγωνιστικής οικονομίας».
Ο κ. Παπανδρέου εξήγησε ότι επανεξετάστηκε το φορολογικό και το συνταξιοδοτικό σύστημα, αναδιαρθρώθηκε ο δημόσιος τομέας, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί διαφάνεια και αποτελεσματικότητα.
Στην παρέμβασή του ο πρωθυπουργός υπογράμμισε ότι η Ελλάδα ανοίγει τις αγορές για αγαθά, τις υπηρεσίες και το εργατικό δυναμικό. «Απελευθερώνουμε», είπε, «την αγορά ενέργειας και τα κλειστά επαγγέλματα. Οι διαρθρωτικές αυτές αλλαγές αναμένεται να ενισχύσουν την παραγωγή κατά 5% έως 6%».
Τονίζοντας ότι η ελληνική κυβέρνηση απέδειξε ότι μιλάει σοβαρά, ο πρωθυπουργός εμφανίστηκε σίγουρος ότι «τα σπρεντς θα πέσουν και η εμπιστοσύνη θα επανέλθει στους επενδυτές μόλις οι μεταρρυθμίσεις αρχίζουν να αποδίδουν. Η αποτυχία δεν αποτελεί εναλλακτική λύση», υπογράμμισε στους συνομιλητές του.
Ο πρωθυπουργός, που πιστεύει ότι η Ελλάδα «μπορεί να τα καταφέρει», θεωρεί ότι οι Αμερικανοί επιχειρηματίες, ιδιαίτερα όσοι ασχολούνται με τον τουρισμό, θα ενδιαφερθούν να επενδύσουν στη χώρα μας. Στο πλαίσιο αυτό έχει αναλάβει από κοινού με τον υπουργό Επικρατείας Χάρη Παμπούκη την προσπάθεια ενημέρωσης των ξένων επενδυτών. Το γεύμα της Τετάρτης στο ξενοδοχείο Plaza που οργανώνει το Economic Club και το πρόγευμα την ίδια μέρα για τους επιχειρηματίες της ομογένειας θα αποδώσουν αποτελέσματα, επεσήμανε συνεργάτης του πρωθυπουργού. Της ομάδας των Ελληνοαμερικανών επιχειρηματιών αναμένεται να ηγηθεί ο Αντριου Λιβέρης, επικεφαλής της Dow Chemicals, ο οποίος βρίσκεται στη Νέα Υόρκη, συμμετέχοντας στο συνέδριο που οργανώνει ο πρώην πρόεδρος Μπιλ Κλίντον.

Πηγή: Έθνος

Δεν υπάρχουν σχόλια: