Τρίτη 21 Σεπτεμβρίου 2010

Κατεδαφίσεις για ελεύθερους χώρους

Το πρώτο τρίµηνο του 2011 αρχίζουν οι εργασίες για την πεζοδρόµηση της Βασιλίσσης Ολγας. Σύµφωνα µε τον σχεδιασµό, ενοποιείται το Ζάππειο µε τον Εθνικό Κήπο και τον αρχαιολογικό χώρο του Ολυµπιείου, ενώ προβλέπεται η διέλευση µόνο µέσων µαζικής µεταφοράς. Τα έργα, σύµφωνα µε τις εξαγγελίες του ΥΠΕΚΑ, τον περασµένο Ιούνιο, επρόκειτο να αρχίσουν µέσα στο 2010. Σε ό,τι αφορά την πολυδιαφηµιζόµενη πεζοδρόµηση της Πανεπιστηµίου.....
σύµφωνα µε πηγές από τον Οργανισµό Ρυθµιστικού Σχεδίου της Αθήνας η οριστική µελέτη αναµένεται να είναι έτοιµη το καλοκαίρι του 2011 µε στόχο να αρχίσουν τα έργα το 2012 και µε προοπτική υλοποίησης το 2014. Η πεζοδρόµηση της Πανεπιστηµίου θα καθιστά το κέντρο απαγορευτικό για τα Ι.Χ. και θα ενισχύσει τον ρόλο του τραµ, το οποίο, σύµφωνα µε τις εξαγγελίες του ΥΠΕΚΑ, σχεδιάζεται να επεκταθεί σε Πανεπιστηµίου και Πατησίων.
Κίνητρο για επαναφορά των κατοίκων στο Κέντρο είναι η ύπαρξη ελεύθερων χώρων. Οπως αναφέρει ο υπεύθυνος του Παρατηρητηρίου για τους Ελεύθερους Χώρους της Αθήνας και επίκουρος καθηγητής στο Τµήµα Αρχιτεκτόνων στο Πολυτεχνείο της Κρήτης κ. Ηλίας Γιαννίρης, συνολικά οι ελεύθεροι αδόµητοι χώροι στην Αθήνα είναι περίπου 45.000 τετραγωνικά µέτρα.
Σύµφωνα µε τον ίδιο, «στην Αττική έχουµε από τα µικρότερα ποσοστά αστικού πρασίνου σε όλη την Ευρώπη.
Περίπου 2,5 τετραγωνικά µέτρα ανά κάτοικο, όταν ο µέσος όρος στην Ευρώπη είναι από 7 έως 10 τετραγωνικά µέτρα». Οπως επισηµαίνει, «αυτός είναι και ο βασικός λόγος που πρέπει πλέον να δούµε σοβαρά το γκρέµισµα όλων των εγκαταλελειµµένων κτιρίων, εκτός από τα διατηρητέα. Για παράδειγµα, από την καταγραφή κτιρίων που έκανε η Κίνηση Κατοίκων του 6ου Διαµερίσµατος προέκυψε ότι στην περιοχή του Αγίου Παντελεήµονα υπάρχουν 375 σπίτια από τα οποία το 1/3 είναι σε πολύ κακή κατάσταση. Αυτά τα σπίτια θα µπορούσαν να γκρεµιστούν και να γίνουν µικροί χώροι πρασίνου».

Πηγή: Τα Νέα

Δεν υπάρχουν σχόλια: